Monday, May 11, 2009

kenapa???


Buat Sahabatku...

kenapa aku rase bingung...
kenapa aku rase seperti hilang arah...
kenapa aku juga kesunyian..
kenapa aku perlu menerima semua ini...
kenapa aku yang rasa bersalah...
kenapa harus aku marah kepada sahabat2ku..
kenapa ramai yang salah anggap kepadaku...
kenapa aku tidak memikirkan perasaan orang lain...
kenapa hidup ku kadangkala sangat kusut...
kenapa ku tidak bisa memiliki..
kenapa ku selalu mengalah...
kenapa aku seringkali tidak tau menghargai sesuatu yg aku dapat..

adakah kerana semua yang ade dalam dan sekeliling diriku ini sangat mudah aku dapatkan...
adakah kerana itu aku tidak cuba menghargai suatu pemberian??
mungkin kerana inilah aku tidak pernah cube tuk mengubahnya...

2 comments:

  1. manusia sering terlupa dan terleka bila mereka gembira,namun bila mereka keseorangan mereka akan merasa yang dunia tidak adil buat mereka.'kenapa' bukan persoalan dan 'mengapa' bukan jawapan.tapi 'dimana' itu yang harus dicari.dimana kesilapan dilakukan,dimana penyelesaian diperlukan.manusia sering alpa akan orang sekeliling angkara rakus mencari keseronokan diri.manusia sering berkelakuan tanpa memikirkan.ada kala apa yang kita lakukan tidak salah dan tidak betul.cuma bila dan dimana itu yang harus diambil kira ketika melakukan sesuatu perkara.memarahi orang lain bukan penyelesaian tetapi marah akan diri,itu yang terbaik.itulah lumrah dan adat dunia.sering terlupa akan benda di depan mata dan sentiasa menyesal bila ia tiada.tapi ingat,ada orang yang sentiasa memerhatikan kita dan sentiasa mendoakan kebahgiaan dan kegembiraan kita.ada manusia yang sering menadah tangan untuk menerima tika kita memerlukan mereka.siapa bukan persoalan namun dimana itu adalah persoalan.hanya kita yang perlu mencari dan berhenti dari melarikan diri.

    ReplyDelete
  2. aku cuma manusia biasa..tak lepas dari melakukan kesalahan..tapi bile aku mula mencari seseorang yang boleh menjadi teman bagiku,pasti ade masalah yang mendatang..aku dah penat mencari seseorang.kerana semakin aku mencari semakin ramai teman2 ku menjauhkan diri..aku bukanlah mengharap yang terbaik..cuma mengaharapkan hidup lebih sempurna..banyak kisah pahit dalam hidupku..mungkin dengan hadirnya seseorang yang boleh dianggap teman yang boleh diharap..bagiku cukup sempurna..

    ReplyDelete