Monday, May 11, 2009

kawan...



kawan, aku tau korang sume mesti tau ape makna kawan kan..aku nak citer skit mksud kawan yang sebenarnye.ok kawan bagi aku ialah orang yang kita leh percaya,tapi bukan sume kawan kiter leh percaye coz kawan ade banyak jenis,dalam hidup kite ni banyak kawan yang bile kite senang aje.bile kite susah memang susah nak cari kawan.aku rase korang pun memang camtu kan..maybe..bagi aku kalu aku dah kenal seseorang tu,aku akan anggap yg seseorang tu akan jadi kawan baik aku sampai bile2..tapi selalunye aku akan dapat kawan yang bile aku senang je.bile aku susah n perlukan kawan,seseorang yang dianggap kawan tu tah mane2 ilang..tapi aku x kisah..tak sume kawan yang leh dijadikan kawan dunia n akhirat..so dari situ aku cube tuk paham...tapi kadang2 aku sendiri pun x paham..nape kadang2 tu seorang kawan pun tak ade bile kite perlukan die..aku perlukan kawan yang boleh menjadi pendengar yang setia...so kalu aku de problem, n die ade problem,kite leh same2 bincang problem tu..macam mana nak solve problem tu..tapi bile aku dah bersedia nak mendengar problem kawan aku..ade je benda yang menghalang...aku kalu bleh xnak kawan2 aku bertukar jadi musuh aku yang utama..sebab tu aku takut kehilangan kawan2 aku..tapi dalam kite berkawan mesti ade gaduh2 skit kan...takkan nak happy and gelak2..satu hari mesti ade problem kecik yang perlu tuk same2 pikirkan..aku harap sangat kalu kawan2 aku x simpan dendam atau pun terase ati ngan aku..manusia memang tak terlepas dari buat silap...nobody is perfect kan..aku tak suke kalu ade kawan2 aku yang nampak kesalahan aku then wat macam xde pape..pastu sume benda nak simpan dalam hati...kadang kite perlukan seorang kawan tuk kite luahkan...kalu simpan lame2 leh meletup gak...tu mungkin akan menyebabkan marah x tentu pasal,n moody jer memanjang..sampai xleh kite nak dekat ngan kawan sendiri..ape yang aku cakap ni bukan dituju kepada sesiapa..hanya luahan hati ni n berkongsi pendapat jer...kalu aku nak menunjukkan rase marah aku,memang lagi ramai kawan2 yang akan angkat kaki..korang sume pun tau kan,bukan kite je yang ade problem,n bukan kite je yang bleh mara2...orang lain pun leh..cume satu jer yang aku nak ingatkan...sume orang ade ego masing2..cume kalu ego tinggi,susah kawan kite nak tegur...sekian tuk kali ni....to be continued...






No comments:

Post a Comment