Tuesday, January 15, 2013

cemburu ker...

assalamualaikum.....

kali ni entri yang baru jugak terjadi dalam hidup aku...
cerita yang berkaitan hidup aku yang orang lain kisahkan....
bunyi macam negatif..tapi aku faham setiap kesenangan bermula dengan kesusahan...
dan setiap yang bahagia mesti melalui satu saat yang sangat menguji masing2 supaya lebih banyak bersabar...

begitu yang ku cuba gambarkan betapa aku bahagia sekarang dengan dia...saat2 manis mula mekar hari demi hari...aku biarkan apa kata orang..kerana bukan orang lain yang melalui saat seperti kami....

biar pahit pada mulanya...tapi aku berharap pengakhiran cerita kami sangat menarik...cuma kadang2 kami diuji dengan mulut2 laser yang berperanan sebagai batu api simpanan...yang akan keluar bila diperlukan sahaja..

aku faham semua orang ada perasaan cemburu..tapi daripada cemburu kenapa tak sendiri yang mencari kebahagiaan..aku sedar ada mata2 yang memandang , bergosip..tapi bagi aku kalau orang yang tak pernah berenang jangan sibuk nak mengajar orang berenang..bunyinya seperti tegang ayat tu...tapi aku juga faham yang dia takpernah dapat merasa seperti mana yang dia nampak...

nasihat aku hentikanlah...apa kata mendoakan kami lebih bahagia dari sekarang...itu lebih baik daripada mengeluarkan kata2 yang menyakitkan hati...dia pun bukan orang lain...dalam satu bumbung jugak...
jauh di sudut hati aku, aku selalu mendoakan dia lebih bahagia dari sekarang...terima kasih atas setiap teguran yang membina..kami anggap yang dia pun menegur untuk diri sendiri...supaya sama2 ingat....selamat malam... ;)


No comments:

Post a Comment