Sunday, May 17, 2009

mengapa??

kadang2 aku sendiri pun tak paham..kenapa,mengapa orang yang kiter paling berharap percaya kat kite tak percaya kebolehan diri kite..seolah olah kite tak boleh buat sesuatu benda..kalu benda ni terjadi,sape yang patut dipersalahkan...kadang2 soalan tu aku balik kepada siapa yang bertanyer kan..that`s why kite perlu fikir positif yang kite leh buat sume benda ataupun tugas yang diberikan pada kite..bagi aku pun camtu gak..kalu aku rase aku nak wat suatu benda tu,aku mesti nak wat sampai selesai...tak kire la makan mase or banyak belanje...kalu dah diberi tugas...aku akan try sampai selesai...ikut cara aku la...kalu bab minat plak...kenapa dan mengapa orang yang kite paling sayang dan kite paling percaya tak boleh memahami minat dalam diri kite..aku percaya semua orang ade minat masing2....dan semua orang juga ade cita2....tapi adil kah seseorang tu menahan kite daripada buat ape yang kite minat??aku tak boleh nak accept kalu benda camni terjadi...rase macam sume tak adil...kenapa perlu seseorang tu melarang aku daripada minat sesuatu...bagi aku,aku cenderung kearah minat aku tu...sepatutnye dia bagi sokongan, dorongan....tapi ni sebaliknye..mungkin disebabkan orang tu pernah ade kenangan pahit tentang minat aku,so ngan aku skali kene tinggal kan ape yang aku minat....aku tak boleh lepaskan peluang yang ade depan mata...tapi aku terpakse akur...mungkin ade hikmahnye kot...xpela...aku rase mungkin la ade peluang satu hari nanti....dan aku harap seseorang yang aku tul2 sayang tu memahami ape yang terbuku dalam hati aku ni...ape kehendak aku, ape kemahuan aku....aku berharap sangat...ape yang die nak aku cube tunaikan...tapi ape yang aku nak die xpernah cube memahami....aku harap die paham........sekian...

2 comments:

  1. ada kala minat mendatangkan pelbagai masalah,bukan kepada sekeliling tapi kepada empunya diri.meminati sesuatu bukan perkara yang salah cuma bila ia membahayakan kita maka ia akan membuat orang disekeliling cuba untuk menghindarinya dari kita.bukan menghalang dan bukan menggalakkan.tapi sayang akan empunya diri.kadang kala minat harus dikorban demi nyawa dan perkara yang lebih penting.jauh dari mengongkong,jauh dari menghalang, malah dorongan dan sokongan sentiasa diberikan.cuma kadang kala kerisauan dari yang orang yang menyayangi kita membuatkan mereka bertindak sedemikian.

    ReplyDelete
  2. betul..tapi ape yang empunya diri minat semua ade buruk dan baiknye..memang kalu kita betul2 minat sesuatu ia akan menyebabkan kita akan berkorban tuk mendapatkannya..sumua aktiviti yang berkenaan ngan minat pasti akan ada bahaya..tapi cubalah memahami minat empunya diri..empunya diri dah dewasa tuk fikir baik ngan buruk sesuatu itu....

    ReplyDelete