Sunday, May 24, 2009

Aku mencari impian ku....

Malam ini seperti biasa....mata aku x ngantok lagi....puas aku cube lelapkan mata....tapi tetap tak dapat nak lelapkan mata....aku terpikir dan terus berpikir....apa yang aku mahukan dalam hidup ini....pelajaran, kawan, teman, keluarga ataupun apa saja..apa yang perlu diutamakan tuk mendapat sedikit kesempurnaan dalam hidup aku..apa yang aku miliki sekarang bagi insan lain mungkin mencukupi tapi bagi aku sebagai manusia biasa..tiada apa yang pernah cukup...kerana semua manusia ataupun insan dimuka bumi tuhan ini tidak akan berasa puas didalam hidup mereka..segala apa yang mereka miliki mereka tidak akan pernah puas..begitu juga aku..tak keterlaluan aku katakan...walaupun aku boleh dikatakan mempunyai segala2 yang orang lain mahukan, tapi bukan itu yang aku mahukan dalam hidupku...aku masih mencari siapa diriku ini...apa kelebihanku dan ape kekurangan diriku...aku juga cuba mencari kebolehan diriku yang aku sendiri mungkin tak perasan....aku terasa seperti jiwa kosong,atau aku terasa seperti hilang sesuatu dalam hidupku....tapi aku sendiri tak dapat mencari dimana kekosongan dan kehilangan dalam diriku...impian aku cuma ingin menjadi seseorang yang berguna kepada keluarga,negara dan aku ingin menjadi kebanggaan keluarga serta orang disekelilingku...aku juga ingin berjaya seperti orang lain...walaupun jalan yang aku pilih ada kalanya banyak halangan dan dugaan...tapi yang penting aku juga mahu berjaya seperti orang lain...setanding dengan orang lain...tapi walau macam mane teruk pun...aku akan cuba pastikan aku capai impian aku....

No comments:

Post a Comment