Monday, June 28, 2010

kejujuran.....

setiap manusia sepatutnya jujur dalam setiap perkara yang dibuat..
setiap kerja yang dibuat mesti jujur...
sebab apa aku cakap pasal jujur ek?
sebab jujur ada maksud yang sangat besar....

kita kadang2 marah kalau ada orang yang tak jujur...
tapi kita tak pernah terfikir perasaan orang lain kalu kita tak jujur...
sekarang ni aku tak kisah apa orang akan fikir....
selagi aku tau apa yang aku wat..
dan aku tau siapa yang jujur atau tak...

aku harap orang disekeliling aku sentiasa jujur....
aku tak suruh tunjuk baik....
cuma perlu jujur dengan apa yang korang wat...
sebab apa niat yang korang wat...satu hari nanti ada orang lain yang akan balas....

aku tau dan ingat apa yang korang wat....
tapi tak tau korang sedar ke tak....
harap2 sedar la yer...

entah kenapa tiba2 nak tulis...
teringat plak....huhu....
so cam dah panjang plak....
semalam tengok movie citer karate kid...
kat GSC signature garden....

moral dia ialah attitude....
apa yang kita perlu belajar...
selalu ada kaitan ngan hidup kita.....=)

2 comments:

  1. ade ke org jujur dlm dunia ni???

    ReplyDelete
  2. ada...cuma kite je yg lum nampak n jumpa orang tu...huhu..

    takkan semua orang x jujur...

    ReplyDelete