Thursday, December 31, 2009

Pernah tak saya ingatkan...

Saya terbaca satu tajuk yang hasilnya telah menggerakkan tangan saya untuk menulis sesuatu. memang benar ungkapan ''Jangan mengalah sebelum waktunya.....'' saya pernah berkata kepada diri saya sendiri dan pernah tak saya ingatkan kawan2 supaya jangan cepat mengalah?mungkin saya pernah berkata...tetapi adakah kita layak untuk menyatakan yang kita berserah kepada takdir ataupun kita semua selalu redha dengan apa yang disuratkan tanpa mengetahui apa yang tersirat dalam hidup kita...mungkin saya dan kawan2 pernah mengalah dalam hidup masing2...tapi berserah atau mengalah sebelum usaha tu bagi saya ia tak sepatutnya berlaku..apa sahaja yang saya buat dalam tahun2 yang mendatang saya akan ingat pesan seseorang ni sampai bila2....dan jika berkesempatan akan saya ingatkan juga pada kawan2 saya....insyaallah.....

No comments:

Post a Comment