Tuesday, February 14, 2012

hidup sebenar ku lalui

1st of all..aku menulis bukan dipaksa...bukan juga sebab terpaksa...
aku menulis datangnye dari hati dan diekspresikan melalui entri2 ku...
aku tau ada insan yang akan meluangkan masa di blog ku...terima kasih..

kali ini biarlah aku mulakan dengan cerita yang dah lama aku simpan...
buat pengetahuan semua..kali ini hidup aku dan environment yang mempengaruhi aku telah banyak mengubah segalanya...aku semakin tenang melalui hidup ini...aku tinggalkan buat sementara waktu untuk melihat jalan hidupku nanti....bukan niatku untuk terus melupakan...tapi hanya sementara sahaja..

buat teman2 aku yang selama ini mengenali diri ini...aku bukan lagi seperti dulu...maksudku aku bukan lagi budak2 yang hanya memandang 2 ke 3 tahun kehadapan...tapi kini aku lebih kepada perancangan masa depan aku iaitu keluarga dan kerjaya ku....

aku faham dan percaya yang rezeki ada di mana2....tak kisah dimana jua aku berada...aku percaya,jika ia ditentukan untuk aku, aku bersyukur...dan jika belum sampai rezeki untukku,aku akan terus berusaha sehingga ia tercapai....

mengenai hidupku sekarang sangat berubah...aku melalui satu fasa baru dalam hidupku...berjumpa dengan realiti kehidupan dan kali ini aliran ataupun paksi hidupku telah berubah....disebabkan oleh perkara yang baru aku belajar saban hari....

aku belajar erti sebenar apa yang dimaksudkan dengan realiti hidup di luar sana...ini bukan lah perkara yang baru bagiku...kerana sebelum ini aku dihadapkan dengan bermacam2 cabaran untuk mengenal dunia...jatuh bangun semua aku pernah merasai...aku pernah merasa bagaimana hidup diatas dan macam mana hidup bawahan....

untuk pengalaman baru ku ini,aku bersyukur dikurniakan apa yang dimiliki sekarang...dengan apa yang aku ada,aku ingin mencari dan menimba ilmu tak kira dimana aku berada....dan dengan tu aku ingin menjadi seorang yang gigih dalam mencari ilmu dunia.....

semua ini akan berubah insyaAllah....dengan izinnya.......

sekian dariku....

No comments:

Post a Comment