Saturday, September 10, 2011

kasih sayang itu penting....

ape maknanya kasih sayang?
mungkin tak ramai yang dapat rasa or feel kan...
kalau orang yang kurang kasih sayang,kita boleh nampak...
kadang2 orang yang macam ni kita tak boleh salahkan....
bagi mereka kasih sayang tu hanya untuk sesetengah orang sahaja....

tapi pada yang cukup kasih sayang juga bahaya....
kerana jika mereka terlalu diberi kasih sayang,pun boleh jadi pelik...
pada aku,kasih sayang yang aku terima selama ni aku sangat bersyukur...

kadang2 orang yang kurang dapat mereka seolah2 tak paham apa sebenarnya maksud tersurat dan tersirat...
sebelum aku pergi lebih jauh.aku ingin memohon maaf pada sesiapa yang ada kaitan dengan apa yang aku katakan nanti...

journey hidupku  berubah setelah aku sedar betapa pentingnya kasih sayang dalam hidup ni...aku sangat bersyukur kerana aku lahir dalam suasana yang mempunyai nilai-nilai yang baik....aku berterima kasih pada orang2 yang telah banyak memahami diriku ini...tanpa semua itu,hidupku ibarat tanpa warna dan corak hidupku pasti akan berubah jika aku kurang mendapat apa yang diperlukan....

sehingga ke hari ini,aku dapat belajar banyak perkara yang berkaitan dengan kasih sayang....kerana bagiku itu suatu benda yang susah untuk aku paham dan susah untuk aku tunjukkan pada orang lain.....sebenanya aku masih lagi belajar mengenal sedalam-dalamnya erti kasih dan sayang tu..tak kira lah daripada sesiapa sahaja...
ada yang menunjukkan kasih dan sayang kerana sesuatu dan ada juga yang ikhlas untuk menyumbang sedikit kepada ku...walaupun sedikit tapi cukup terkesan didalam diri aku....

jadi,didalam entri ni,aku nak ucapkan terima kasih kepada sesiapa yang pernah membantu aku melalui hidup ni dengan penuh warna warni...tidak kira diwaktu senang dan susah ku.....sesungguhnya bagiku kasih sayang tu tidak boleh dijual beli...tidak boleh dicari di kedai dan dengan itu juga aku sangat bersyukur dipertemukan dengan insan2 yang berada bersama ku tidak kira senang dan susah...

aku rasa cukup setakat ini,entri berkenaan dengan kasih sayang.....journey hidup aku akan bersambung dan takkan putus sampai bile2....so kepada bloggers yang ade,sama2 kita doakan supaya perjalanan hidup kita penuh dengan pelajaran dan pengajaran.... :)

No comments:

Post a Comment