Saturday, September 24, 2011

Benci

benci tu apa?

macam2 boleh jadi kalu benci...
macam aku,aku juga ada benci pada sesuatu...
aku benci pada diri aku...sebab diri aku selalu amik mudah segala benda...
aku tak bermaksud untuk membenci ciptaan tuhan...
tapi maksud yang cuba aku sampaikan,aku benci pada sikap dan kelakuan aku...
sebab kedua2nya masih tidak berada pada tahap yang lebih baik...
kadang2 leka,masalah yang sama akan muncul...aku tetap amik mudah...
sekarang umur aku dah meningkat....dan aku tak nak berada pada takuk yang lama...
aku benci kalu aku tak dapat mengembirakan hati semua orang bile aku tak dapat menyampaikan apa yang patut smpai pada fikiran diorang......

itu aku...

tapi aku tau benci jugak ada benda yang positif boleh berlaku...
benci ni kalau kena pada orang yang betul....dan dia sedar...benci tu boleh mengubah jadi pada suka...
sekarang ni ade jugak orang yang benci belajar,benci menulis,benci melukis,benci macam2 lagi...
tapi tu diorang...diorang tak menentukan pe yang aku akan jadi kan kalau aku sendiri x ubah...

macam mana nak ubah?

aku tau aku benci pada semua tu...tapi ade orang pernah cakap...kadang2 kite lebih berjaya lakukan benda yang kita tak suka ataupun benci daripada melakukan benda yang kite suka.....tak tau sejauh mana statement tu....skang ni aku cuba untuk ubah yang satu ni dulu....kebencian yang menjadi kesukaan....
aku mohon semua supaya doakan aku dapat mengatasi kebencian ni.....

p/s:study hard or study smart....yang penting study.....hmm kat mane2 pun kne belaja.... :)

No comments:

Post a Comment