Tuesday, November 16, 2010

berapa kuat agaknya??

pagi ni aku update blog ku...
dalam keadaan yang sangat dingin...
aku terpanggil tuk meluahkan di ruangan ini....
bermacam2 perkara yang bermain dalam kepala ku...

sekejap lagi last paper tuk exam kali ni...
last paper untuk aku bertarung sampai habis dalam sem ni....
sekuat mana aku bertahan selama ini....
segala rintangan dapat aku lalui....walaupun pahit....
aku lalui.....tanpa dilupakan pada yang manis......

fikiran ku bercampur berbagai persoalan.....
berapa kuat kah...
berapa lame kah..
kawan2 seperjuangan aku dah mengakhiri zaman belajar...
ada yang berkahwin dan ada yang dah berkeluarga...

tapi aku punyai plan aku sendiri.....aku punyai jalan hidup ku....
yang masih panjang lagi untuk dicorakkan....
tapi persoalannya.....
berapa kuatkah kita....
berapa kuat kita menahan segala yang datang pada kita?
persoalan yang orang lain belum tentu boleh menterjemahkannya....

tapi...walau apapun....berapa kuat pun kita,berapa lemah pun seseorang tu....
dia mesti bergerak kehadapan....
jangan sesekali toleh kebelakang.......:p

p/s: it ain't about how hard you get hit,its about how hard you can get hit and moving forward.... =)

No comments:

Post a Comment