Tuesday, May 25, 2010

aku yang kecewa?iyeaker

dah lama tak menulis...
huhu...bunyinye macam kecewa....
tapi sebenarnye ada kekecewaan dalam diriku ini...
aku rasa dah takde orang yang boleh aku percaya dalam hidup ni..
kecuali my hero(parents)

aku adalah insan biasa...
melalui suka dan duka...
dalam perjalanan aku macam2 aku dapat..
yang manis macam gula..yang pahit macam cuka..

aku banyak belajar daripada pisau2 yang mencucuk aku...huhu
n aku tau ape niat aku tuk aku wat sesuatu...
tak pernah ada niat buruk tuk aku wat kat sapa2
cuma orang disekeliling aku yang selalu salah paham...

mungkin aku banyak belajar dari semua orang..
mungkin aku terlalu baik pada semua orang..
n dari situ aku tau n sedar sapa yang tikam belakang aku..
aku kadang2 tak paham kenapa dia wat camtu...

apa yang aku wat tak pernah memburukkan dia...
tapi aku takkan marah dia...
sebab dia juga ada perasaan...
dia juga ada otak nak fikir...
satu hari nanti aku akan pulang kan pisau yang dia letak kat belakang aku...

aku berterima kasih pada dia sebab dia banyak ajar aku...
tapi aku sedar dia bukannya orang yang layak tuk aku kongsi...
sebab erti seorang sahabat tu takde pada dia...
kenapa perlu kita bercerita perkara yang buruk tentang orang lain?
kenapa kita tak belajar dari kelebihan orang tu?

aku takkan salahkan sapa2...
tapi aku nak kawan2 aku tau....
apa yang aku wat tak pernah ada niat buruk...
sekadar nak membantu...
jangan disalah ertikan...

kawan yang betul2 kawan tak patut makan kawan...
tak perlu menceritakan tentang keburukan orang lain....
dan aku tak pernah menyesal sebab aku pernah letakkan usaha aku tuk tolong dia..
cuma dia yang tak paham....

aku jugak teringat kata2 ni...
JANGAN JADI SESAT YANG MENYESATKAN......

No comments:

Post a Comment