Friday, September 25, 2009

aku x paham......

time aku drive kete g beraye kat umah sedare aritu, aku terpikir sesuatu...
sesuatu yang aku patut pikirkan kenapa...
aku terpikir kenapa manusia ni sering memikirkan benda yang remeh temeh..
padahal kalu tiap2 manusia tu wat hal sendiri,itu kan lebih baik....
dari amik tau hal org lain...

aku terpikir lagi,manusia sume same je perangai..
suka percaya satu cerita sebelum siasat...
ape yang aku wat nampak pelik ke dimata diorang....
diorang tu sape nak amik tau hal peribadi org lain...
jangan sebab ade pengaruh skit, dah nak tunjuk kepala...
tiap org ade life masing2...

setiap org yg berpikir akan wat sesuatu yg betul...
tapi orang yg hanya cakap tapi x pikir...akan wat keputusan yang x cerdik...
org cakap lebih baik jadik org yg bijak dari org yg cerdik...
sebab org yg bijak boleh wat keputusan gune akal bukan gune otak...

lebih baik diam daripada bercakap yang menyakitkan hati org lain....
sebab diam tu lebih baik daripada bercakap yang bukan2....
biar org kata kita selalu berdiam...
sebab hanya kite yang tahu dan kenal siapa diri kite...
supaya dapat melatih diri berfikir sebelum bercakap....

kite memang x sempurna....
tapi kite boleh belajar untuk jadi lebih sempurna...
kite juga bukan yang terbaik...
tapi kite juga boleh belajar untuk jadi yang terbaik...
INSYAALLAH....jika diizinkan....

No comments:

Post a Comment