Friday, June 3, 2011

wee yang banyak berjasa......

aku tak tau kenapa aku perlu menulis pada benda yang tidak bernyawa....
tapi diam tak diam...die sentiase berada bersame ku...tak kire siang atau pun malam....
1st thing first...aku bersyukur kerana aku dipertemukan dengan die...die seperti teman yang selalu bersamaku tatkala kegembiraan datang dan tatkala kesedihan dan cabaran datang menduga....

bagiku,die tak pernah memberikan masalah yang besar padaku...
cuma sesekali die akan mintak dimanja dan dibelai....itu bagiku perkara biase
walaupun aku tahu dan sedar yang die tak punya perasaan,tapi aku tahu yang die akan setia bersamaku setiap masa...walaupun die tidaklah muda dan tidaklah terlalu tua,die tetap banyak mengajar aku sepanjang perjalananan hidupku ini....huhu..

mungkin orang lain tak pernah merasai pengalaman sebagaimana aku merasai pahit manis bersama die...banyak kenangan antara aku dan die.....dan mungkin juge orang lain tidak sanggup untuk menjaga die....

kerana apa?

erm mungkin bagi insan lain,teman yang selalu menemaninye masih mude dan kuat...boleh diajak pergi kemane saje...pantas dan tak banyak meragam.....bagiku wee selalu mengajar aku erti sabar....
aku pernah berhasrat untuk menggantikan wee dengan yang lain...tapi baru ku sedar yang wee banyak berjasa...tanpa die,aku takkan sampai ke tahap ini....aku berjanji pada diriku yang aku takkan menggantikan die dengan yang lain...apa yang aku akan lakukan,aku akan cari peneman tuk wee aku....kerana bagiku wee sangat istimewa....insyaAllah

kali ini entri yang aku tulis ialah untuk benda yang aku sayang dan banyak berjasa bagiku.....
pada entri akan datang,aku akan tuliskan pula untuk orang2 yang paling aku sayang.......

walau ape2 pun terima kasih wee....kau banyak mengajar ku erti tak putus asa,apa nilainya erti kesabaran....

No comments:

Post a Comment