Friday, October 15, 2010

entah ape tah..?

''rest if u must, but don't quit.....

apa maksud yang leh digambarkan dari ayat tu?
aku pun xtau ape yang patut aku huraikan...
otak ku memikirkan benda yang jauh...jauh skali...
tapi xde kesudahannya...apa yang pasti...

hari ni aku kusut....
semua cabaran datang menduga aku....
aku tau aku belum ke tahap itu...
tapi kadang2 benda tu x tertanggung oleh diri sendir....
saat macamnilah aku mencari ketahanan diri....
adil ke diorang wat aku cmni?
pernah ke diorang letakkan diri diorang dalam kasut orang lain?
tak adil sungguh....
siyes aku rasa...

tapi entahla...nak cakap tak tau mane kebenarannya.....
kenapa perlu penting diri?
susah ke untuk berkongsi & memahami orang lain...

ermm...entahla....otak dah penat berfikir...dan terus berfikir...
apa yang tersurat dah pun aku nampak....
semakin kita bersusah payah untuk seseorg....
semakin bnyak cabaran dalam hidup aku......
tapi selagi tu aku takkan berhenti......
yang tersurat biarkan aku berfikir dan mencari seseorang yang layak tuk aku percaya....
biar orang tu paham ape yang aku rasa....

yang penting segala benda yang tersimpul perlu aku leraikan....
setakat ni dan akan datang aku akan tetap melangkah kehadapan....
tapi aku juga manusia biasa...
yang memerlukan seseorang untuk aku terus kuat tuk hadapi semua ni....
insyaALLAH....
aku percaya ada manusia di luar sana yang boleh mengangkat aku di saat aku memerlukan....
manusia yang mampu mengingatkan aku di saat aku terlupa....
dan yang paling penting,manusia yang sama2 mengingatkan aku jika aku lupa siapa aku sebenarnya...supaya aku x cepat mengalah...huhu...

ada lagi ke manusia camtu...?

entahla......
sama2 kite berdoa k..



No comments:

Post a Comment